• Zaloguj się
    Zaloguj się
0
Koszyk:
Koszyk
info: Twój koszyk jest pusty!

 

Warunki gwarancji udzielanej przez FHU GASTROPRODUKT Rafał Mirek
www.gastroprodukt.pl

 

Niniejsze Warunki Gwarancji określają zasady i zakres odpowiedzialności z tytułu gwarancji udzielanej przez FHU GastroProdukt Rafał Mirek na sprzedawane urządzenia. Stanowią one integralną część procesu zakupu i mają na celu zapewnienie przejrzystości w zakresie praw i obowiązków Gwaranta oraz Uprawnionego z Gwarancji.

 


 

§ 1. Definicje

Poniższe określenia zawarte w niniejszych Warunkach Gwarancji będą miały następujące znaczenie:

1. „Gwarancja” oznacza uprawnienia oraz obowiązki wynikające z niniejszych Warunków Gwarancji oraz przepisów Kodeksu cywilnego.

2. „Karta Gwarancyjna” oznacza dokument obejmujący niniejsze Warunki Gwarancji.

3. „Sprzęt” oznacza urządzenie, którego nazwa, model oraz numer fabryczny zostały wyszczególnione w treści Karty Gwarancyjnej.

4. „Gwarant” lub „Sprzedawca” oznacza FHU GastroProdukt Rafał Mirek z siedzibą w Olkuszu (32-300) przy ul. Żuradzkiej 29.

5. „Siła Wyższa” oznacza jakiekolwiek zewnętrzne zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym, któremu Gwarant nie jest w stanie zapobiec i na które to zdarzenie nie ma wpływu, co obejmuje między innymi zamieszki, strajki, spory zbiorowe, konflikty zbrojne oraz klęski żywiołowe.

6. „Naprawa” oznacza czynności specjalistyczne zmierzające do usunięcia wady Sprzętu objętej Gwarancją wykonane przez Gwaranta na podstawie jednego zgłoszenia konieczności dokonania naprawy Sprzętu, niezależnie od tego, jaka ilość części zamiennych została użyta przy wykonywaniu tych czynności, przy czym określenie to nie obejmuje czynności związanych z instalacją oraz konserwacją Sprzętu przewidzianych w jego instrukcji obsługi, regulacją Sprzętu, dokręceniem części oraz wymianą znajdujących się w nim żarówek i/lub bezpieczników, zawiasów ani innych części eksploatacyjnych.

7. „Uprawniony z Gwarancji” oznacza osobę, która nabyła Sprzęt od Sprzedawcy, oraz każdego następnego właściciela Sprzętu posiadającego Kartę Gwarancyjną, który nabył skutecznie prawo do wykonywania uprawnień z tytułu Gwarancji.

 

§ 2. Okres i Zasady Obowiązywania Gwarancji

1. Gwarant udziela Gwarancji sprawnego działania Sprzętu w okresie 12 miesięcy od daty jego sprzedaży.

2. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Okres obowiązywania Gwarancji ulegnie przedłużeniu o okres rozpoczynający się w dniu zgłoszenia Gwarantowi konieczności dokonania Naprawy Sprzętu, i kończący się w dniu, w którym Uprawniony z Gwarancji zostanie zawiadomiony przez Gwaranta o zakończeniu Naprawy.

4. Obowiązkiem Gwaranta w przypadku uznania Gwarancji jest naprawa Sprzętu, na zasadach określonych w niniejszej Gwarancji.

5. W ramach Gwarancji Gwarant wyłącza możliwość wymiany Sprzętu na wolny od wad. Postanowienie to nie narusza uprawnień Konsumenta oraz Przedsiębiorcy Indywidualnego wynikających z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta,

6. Usunięcie wad Sprzętu objętych Gwarancją będzie dokonywane w okresie obowiązywania Gwarancji bezpłatnie.

 

§ 3. Procedura Zgłaszania i Realizacji Napraw Gwarancyjnych

1. Konieczność dokonania Naprawy Sprzętu winna zostać zgłoszona Gwarantowi elektronicznie poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Gwaranta (https://gastroprodukt.pl/opieka-serwisowa).

2. Warunkiem realizacji uprawnień z tytułu Gwarancji jest przekazanie przez Uprawnionego z Gwarancji kopii dowodu zakupu Sprzętu, oryginału Karty Gwarancyjnej oraz wydanie Sprzętu wraz z instrukcją obsługi (o ile dostarczono).

3. W przypadku zgłoszenia roszczenia z tytułu Gwarancji Klient zobowiązany jest do udostępnienia Sprzętu w celu weryfikacji zgłoszenia gwarancyjnego.

4. Miejsce, w którym Sprzęt się znajduje w momencie dokonania zgłoszenia, będzie właściwe dla odebrania, Naprawy (w przypadku naprawy w miejscu zainstalowania Sprzętu) oraz dostarczenia Sprzętu przez Gwaranta w ramach czynności związanych z usunięciem wady objętej Gwarancją podjętych na podstawie tego zgłoszenia.

5. Zgłaszając konieczność dokonania Naprawy Sprzętu, Uprawniony z Gwarancji winien dostarczyć na swój koszt Sprzęt do siedziby Gwaranta w celu Naprawy, z tym że Sprzęt winien zostać naprawiony w miejscu, w którym się znajduje, jeżeli okoliczności (np. dokonanie zabudowy lub wbudowania Sprzętu) przemawiają za takim sposobem dokonania Naprawy. Postanowienie o ponoszeniu kosztów dostarczenia Sprzętu do Gwaranta nie ma zastosowania do Konsumentów oraz Przedsiębiorców Indywidualnych, dla których koszty te regulują odpowiednie przepisy ustawy o prawach konsumenta.

6. W przypadku dokonywania naprawy w miejscu zainstalowania Sprzętu, Uprawniony z Gwarancji jest zobowiązany do zapewnienia warunków (w szczególności poprzez umożliwienie dostępu do Sprzętu oraz wyłączenie innych urządzeń zagrażających osobie dokonującej Naprawy) pozwalających na Naprawę.

7. W przypadku niezapewnienia odpowiednich warunków naprawy Sprzętu, Gwarant może odmówić dokonania naprawy i obciążyć Uprawnionego z Gwarancji powstałymi kosztami.

8. W razie uzgodnienia, iż Sprzęt zostanie przekazany Gwarantowi, winno to nastąpić w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia konieczności dokonania Naprawy przez Uprawnionego z Gwarancji.

9. Naprawa wad Sprzętu objętych Gwarancją nastąpi w terminie do 30 dni od daty dostarczenia Sprzętu Gwarantowi, zaś w przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających dokonanie Naprawy Sprzętu w miejscu, w którym się znajduje, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia przez Uprawnionego z Gwarancji konieczności dokonania Naprawy.

10. Terminy te ulegają odpowiedniemu wydłużeniu, jeżeli opóźnienie w ich wykonaniu będzie spowodowane działaniem Siły Wyższej, działaniem Uprawnionego z Gwarancji lub będzie wynikało z braku dostępności części zamiennych.

11. Uprawniony z Gwarancji zobowiązany jest udostępnić Gwarantowi do naprawy Sprzęt wolny od zabrudzeń. W przypadku gdy wykonanie diagnozy usterki lub wykonanie Naprawy Towaru wymaga jego wyczyszczenia Gwarant ma prawo obciążyć Uprawnionego z Gwarancji kosztami usługi czyszczenia w kwocie 199,00 zł + VAT. Opłata ta zostanie pobrana niezależnie od uwzględnienia roszczeń gwarancyjnych. Postanowienie o ponoszeniu kosztów czyszczenia Sprzętu nie ma zastosowania do Konsumentów oraz Przedsiębiorców Indywidualnych, dla których koszty te regulują odpowiednie przepisy ustawy o prawach konsumenta.

12. Wszelkie części wymieniane w trakcie Naprawy dokonywanej przez Gwaranta będą fabrycznie nowe i będą stanowiły dokładny odpowiednik części podlegających wymianie.

13. Obowiązek dostarczenia Sprzętu Uprawnionemu z Gwarancji po dokonaniu jego Naprawy spoczywa na Gwarancie. Sprzęt ten powinien zostać dostarczony Uprawnionemu z Gwarancji w terminie do 7 dni po zakończeniu Naprawy.

14. Uprawniony z Gwarancji jest zobowiązany do odebrania dostarczonego przez Gwaranta Sprzętu, w którym usunięto wady objęte Gwarancją. W przeciwnym razie Uprawniony z Gwarancji poniesie koszty ponownego dostarczenia Sprzętu przez Gwaranta lub jego składowania.

 

§ 4. Wymagania dotyczące instalacji i użytkowania Sprzętu

1. Podłączenie Sprzętu wymagającego fachowej instalacji do sieci elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej lub gazowej może być dokonane wyłącznie przez osoby posiadające niezbędne uprawnienia w tym zakresie, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z Gwarancji.

2. Gwarant może uzależnić dokonanie Naprawy od przedstawienia przez Uprawnionego z Gwarancji dowodu potwierdzającego wywiązanie się przez niego z powyższego obowiązku tj. wpisu osoby uprawnionej wraz z jej pieczęcią w tabeli zamieszczonej w Karcie Gwarancyjnej.

3. Urządzenie musi być zainstalowane zgodnie z instrukcją producenta. Uprawniony z Gwarancji jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego dostępu do wykonania czynności serwisowych oraz zachowanie przepisów BHP.

4. Sprzęt winien być użytkowany zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z zachowaniem warunków zawartych w instrukcji obsługi. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących montażu (instalacji), użytkowania lub konserwacji Sprzętu Uprawniony z Gwarancji winien zasięgnąć porady Gwaranta.

5. Jakiekolwiek naprawy Sprzętu dokonane przez osoby inne niż Gwarant powodują utratę uprawnień z tytułu Gwarancji.

6. Odpowiedzialność Gwaranta z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.

 

§ 5. Wyłączenia z Gwarancji

Gwarancja nie obejmuje w szczególności:

1. uszkodzeń Sprzętu spowodowanych przez jego użytkownika w następstwie niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją obsługi korzystania ze Sprzętu, co dotyczy również jego instalacji i konserwacji;

2. uszkodzeń Sprzętu spowodowanych jego użytkowaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem, w tym nadmiernego obciążenia sprzętu;

3. czynności konserwacyjnych przewidzianych w instrukcji obsługi;

4. uszkodzeń Sprzętu spowodowanych w następstwie dokonania jego naprawy przez inne osoby niż Gwarant;

5. przeróbek lub zmian konstrukcyjnych Sprzętu dokonanych przez inne osoby niż Gwarant;

6. uszkodzeń Sprzętu spowodowanych przez czynniki zewnętrzne (wyładowania atmosferyczne, nieprawidłowe działanie sieci elektrycznej, wodnej, kanalizacyjnej lub energetycznej);

7. uszkodzeń Sprzętu powstałych w trakcie jego dostarczania przez Uprawnionego z Gwarancji Gwarantowi w następstwie jego nieodpowiedniego zabezpieczenia;

8. uszkodzeń Sprzętu wynikłych z oddziaływania na Sprzęt czynników zewnętrznych mających charakter mechaniczny, termiczny lub chemiczny;

9. uszkodzeń Sprzętu wynikłych z kontaktu z cieczami, w szczególności podzespołów elektrycznych lub elektronicznych;

10. części szklanych, żarówek, bezpieczników, zawiasów i innych części eksploatacyjnych;

11. uszkodzeń Sprzętu, którego tabliczka znamionowa została usunięta lub uszkodzona w sposób uniemożliwiający jej odczytanie;

12. uszkodzeń Sprzętu, którego plomby gwarancyjne zostały usunięte lub naruszone, a także takiego którego konstrukcja lub elementy noszą ślady ingerencji osób trzecich.

 

§ 6. Koszty nieuzasadnionych roszczeń i transport Sprzętu

1. W przypadku nieuzasadnionego żądania dokonania Naprawy, Uprawniony z Gwarancji (lub użytkownik Sprzętu, który utracił uprawnienia z Gwarancji) poniesie wszelkie koszty związane z wszczęciem i przeprowadzeniem procedury gwarancyjnej, w tym koszty dojazdu, odbioru sprzętu, zakupu części zamiennych, zwrotu sprzętu itp.

2. Za nieuzasadnione żądanie Naprawy Sprzętu będzie uważane w szczególności żądanie usunięcia uszkodzeń lub dokonania czynności konserwacyjnych (instalacyjnych) nie objętych Gwarancją, jak również żądanie dokonania Naprawy pomimo utraty uprawnień z Gwarancji.

3. W przypadku gdyby zgłoszenie reklamacyjne okazało się niezasadne (zgłaszana wada nie występuje) lub gdy wada nie jest objęta Gwarancją na podstawie § 5, Uprawniony z Gwarancji (lub użytkownik Sprzętu, który utracił uprawnienia z Gwarancji) zobowiązany jest do zwrotu zryczałtowanych kosztów weryfikacji przez Gwaranta zasadności zgłoszenia reklamacyjnego, w wysokości 250,00 zł netto + VAT za każdą rozpoczętą roboczogodzinę przeznaczoną na weryfikację zgłoszenia oraz dodatkowo koszty dojazdu według stawki 2,50 zł za km. Ilość km liczona jest od siedziby Gwaranta do miejsca, w którym udostępniono Sprzęt i z powrotem.

4. Sprzęt dostarczany przez Uprawnionego z Gwarancji Gwarantowi winien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniami w transporcie. Za odpowiednie zabezpieczenie będzie uważane oryginalne opakowanie fabryczne wraz z wszelkimi zabezpieczeniami (blokadami) istniejącymi w chwili odebrania Sprzętu przez Uprawnionego z Gwarancji od Sprzedawcy. Gwarant nie odpowiada za uszkodzenia w transporcie Sprzętu.

5. W razie niezastosowania przez Uprawnionego z Gwarancji opakowania fabrycznego Sprzętu wraz z powyżej wskazanymi zabezpieczeniami będzie on ponosił wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem Sprzętu dostarczanego Gwarantowi w czasie transportu do Gwaranta oraz zwrotu sprzętu do Uprawnionego z Gwarancji.

6. Postanowienia niniejszego § nie dotyczą Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Indywidualnymi.

 

§ 7. Gwarancja Rozszerzona

1. Uprawniony z Gwarancji w przypadku wybranych urządzeń: Grandimpianti – pralki, suszarki, magle; Venix – piece; Zmywarki – STRONG PRO" 500, Zmywarka Kapturowa Linia "STRONG PRO", Zmywarka Kapturowa Linia "STRONG"; Alfa Forni - piece do pizzy; Linia „STORK” 700 i 900 - kuchnie gastronomiczne; Pantola - taborety gazowe, mogą skorzystać z usługi Gwarancji rozszerzonej.

2. Gwarancja rozszerzona obowiązuje w okresie od 13. Miesiąca do 24 Miesiąca od dnia dokonania zakupu Sprzętu objętego Gwarancją rozszerzoną.

3. Gwarancja rozszerzona obejmuje bezpłatny dostęp do części zamiennych dotyczących Sprzętu (nie dotyczy kosztów serwisu).

4. Warunkiem skorzystania przez Uprawnionego z Gwarancji z Gwarancji rozszerzonej jest skorzystanie z odpłatnej usługi serwisowej świadczonej przez Gwaranta lub dokonanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania części zamiennej zwrotu tożsamej części uszkodzonej celem weryfikacji zasadności udostępnienia części zamiennej.

5. W przypadku niespełnienia jednego warunków wskazanych w pkt 4 niniejszego paragrafu lub stwierdzenia przez Gwaranta braku zasadności żądania dostarczenia części zamiennej, Uprawniony z Gwarancji zostanie obciążony kosztami części zamiennej wg cennika Gwaranta, kosztami dostawy oraz ewentualnymi kosztami dodatkowymi powstałymi w związku ze spełnionym roszczeniem.

6. Do Gwarancji rozszerzonej w odpowiednim zakresie stosuje się postanowienia § 2 pkt 4, § 2 pkt 5, § 3 pkt 8, § 3 pkt 11, § 4 pkt 1, § 4 pkt 2, § 4 pkt 3, § 4 pkt 4, § 4 pkt 5, § 5 pkt 1-12 niniejszych Warunków Gwarancji.

 

§ 8. Postanowienia Końcowe

1. We wszelkich kwestiach nie uregulowanych w niniejszych Warunkach Gwarancji będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, a w szczególności postanowienia artykułów 577–581.

2. Administratorem danych osobowych Uprawnionego z Gwarancji, przetwarzanych w celu realizacji uprawnień wynikających z niniejszej Gwarancji, jest Gwarant. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym o celach, podstawach prawnych, okresie przechowywania oraz prawach przysługujących Uprawnionemu z Gwarancji, znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sprzedawcy.

3. Gwarant zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszych Warunkach Gwarancji. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej www.gastroprodukt.pl i obowiązują od dnia ich publikacji. Zmienione Warunki Gwarancji mają zastosowanie wyłącznie do umów sprzedaży zawartych po wejściu w życie tych zmian. Gwarancja na Sprzęt sprzedany przed datą wprowadzenia zmian jest realizowana na podstawie warunków obowiązujących w dniu zakupu Sprzętu przez Uprawnionego z Gwarancji.