• Zaloguj się
    Zaloguj się
0
Koszyk:
Koszyk
info: Twój koszyk jest pusty!

 

FHU GASTROPRODUKT Rafał Mirek
ul. Żuradzka 29, 32-300 Olkusz
NIP: 637-198-32-82, Regon: 121198600

 

Preambuła

1. Niniejsze Warunki Handlowe określają szczegółowe zasady realizacji transakcji handlowych przez firmę GastroProdukt Rafał Mirek (dalej jako "Sprzedawca"), stanowiąc uzupełnienie Regulaminu Sklepu Internetowego GastroProdukt.pl (dalej jako "Regulamin").

2. Niniejsze Warunki Handlowe mają zastosowanie wyłącznie do Klientów nie mających statusu Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego. W przypadku Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Indywidualnymi, zastosowanie ma Regulamin Sklepu Internetowego GastroProdukt.pl.

 


 

§ 1. Definicje

Definicje użyte w niniejszych Warunkach Handlowych są tożsame z definicjami zawartymi w Regulaminie Sklepu Internetowego GastroProdukt.pl. W szczególności oznaczają:

1. Klient – podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.

2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

3. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

4. Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub z oświadczenia złożonego przez nią w toku dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

5. Sprzedawca – Rafał Mirek prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą GastroProdukt Rafał Mirek, NIP 637-198-32-82, Regon 121198600 z siedzibą w Olkuszu, ul. Żuradzka 29.

6. Towar – produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Internetowego, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.

7. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

8. Pozostałe definicje należy rozumieć zgodnie z § 1 Regulaminu Sklepu Internetowego GastroProdukt.pl.

 

§ 2. Postanowienia Ogólne

1. Niniejsze Warunki Handlowe mają zastosowanie do wszystkich transakcji zawieranych ze Sprzedawcą, w szczególności za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.gastroprodukt.pl, o ile strony nie uzgodniły w formie pisemnej pod rygorem nieważności odmiennych warunków.

2. Dane kontaktowe sprzedawcy:

  • Adres siedziby: ul. Żuradzka 29, 32-300 Olkusz.
  • Numer telefonu: 32 611 50 87 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-17.00).
  • E-mail: biuro@gastroprodukt.pl.

3. Wszelkie informacje o Towarach, w tym ich ceny, pochodzą z materiałów publikowanych przez producentów lub importerów i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.

4. Zdjęcia Towarów lub ich opis techniczny zamieszczone w Sklepie Internetowym mogą różnić się od stanu faktycznego, co może być związane z ciągłym technologicznym ulepszaniem urządzeń, jak również z faktem, iż monitory, zdjęcia i rysunki w subiektywny sposób przedstawiają kolory i proporcje.

5. Za osoby upoważnione do działania w imieniu Klienta poczytuje się osoby dokonujące w Jego imieniu zamówienia, jak również osoby dokonujące w imieniu Klienta odbioru zamówionego Sprzętu. Sprzedawca może zwrócić się o przesłanie stosownego pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie danej osoby do działania w imieniu Klienta.

 

§ 3. Składanie Zamówień i Czas Realizacji

1. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków Handlowych oraz Regulaminu.

2. Złożenie zamówienia możliwe jest również w formie przesłanego na adres poczty elektronicznej zamówienia. Do takich zamówień zastosowanie mają postanowienia Regulaminu oraz Warunków Handlowych, w odpowiednim zakresie.

3. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.

4. Czas realizacji zamówienia podany w opisie Towaru lub potwierdzony przez Sprzedawcę jest czasem orientacyjnym.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jego jednostronnego wydłużenia w przypadku wystąpienia uzasadnionych przyczyn, takich jak braki Towaru u producenta, opóźnienia w dostawach komponentów, problemy logistyczne, czy siła wyższa. O każdym takim wydłużeniu terminu Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.

6. Klientowi nie przysługują roszczenia z tytułu opóźnienia w dostawie Towaru, o ile jego przyczyną nie jest rażące niedbalstwo Sprzedawcy.

7. W przypadku opóźnienia przekraczającego 60 (sześćdziesiąt) Dni roboczych od pierwotnie ustalonego terminu, Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez naliczania kar umownych oraz prawa do roszczeń odszkodowawczych, z zastrzeżeniem ust. 6.

8. Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia wpływu płatności za Towar na rachunek bankowy Sprzedawcy, chyba że strony uzgodniły płatność odroczoną.

9. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowitą lub częściową realizację złożonego zamówienia (np. trwała niedostępność Towaru u producenta, siła wyższa), Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w całości lub w części. W takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o zaistniałych okolicznościach i zwróci wpłacone środki lub zaproponuje Klientowi inny równoważny Towar.

 

§ 4. Dostawa i Odbiór Towaru

1. Koszty transportu Towarów ponosi Klient zgodnie z wytycznymi podanymi przy potwierdzaniu zamówienia.

2. Za moment wydania Towaru uważa się:

  • w przypadku odbioru osobistego przez Klienta oraz w przypadku dostawy Towaru realizowanej transportem własnym Sprzedawcy – moment wydania Towaru Klientowi w miejscu uzgodnionym;
  • w przypadku realizowania transportu przez Dostawcę – moment wydania Towaru pracownikowi Dostawcy.

3. Za moment wydania Towaru uważa się:

4. Klient zobowiązany jest do szczegółowego i bezzwłocznego zbadania Towaru w przypadku realizowania transportu przez Dostawcę, w obecności przedstawiciela Dostawcy (np. kuriera).

5. Usterki, uszkodzenia lub inne zastrzeżenia muszą zostać zgłoszone bezzwłocznie i ujęte w pisemnym protokole sporządzonym i podpisanym przez Klienta oraz osobę dokonującą wydania Towaru.

6. Wszelkie uszkodzenia nie zgłoszone bezzwłocznie po momencie wydania Towaru oraz niepotwierdzone w pisemnym protokole, będą uznane za powstałe w okresie dysponowania przez Klienta Towarem i powstałe z przyczyn niezależnych od Sprzedającego.

7. Konsekwencje działań Klienta uniemożliwiające skuteczne dochodzenie ewentualnych roszczeń od Dostawcy obciążają Klienta.

8. W przypadku ujawnienia się wad Towaru, których stwierdzenie nie było możliwe bezzwłocznie po jego wydaniu, Klient zobowiązany jest do ich bezzwłocznego zgłoszenia w pierwszym możliwym momencie oraz zgłoszenia żądania do Dostawcy sporządzenia protokołu uszkodzenia przesyłki.

9. W przypadku wyboru dostarczenia Towaru za pośrednictwem Dostawcy, w tym operatorów pocztowych lub firm kurierskich, odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do momentu wydania towaru pracownikowi Dostawcy.

 

§ 5. Płatności

1. Sprzedawca akceptuje formy płatności wymienione w § 6 Regulaminu, w tym płatność gotówką przy odbiorze osobistym, przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy, oraz płatności realizowane przez Tpay, eCard, PayPo i płatności ratalne. Dla Klientów będących podmiotami publicznymi (jednostki sektora finansów publicznych) dopuszcza się również płatność przelewem z odroczonym terminem płatności po indywidualnym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.

2. Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje po zaksięgowaniu na koncie Sprzedawcy pełnej ceny za Towar, z wyjątkiem płatności ratalnych lub odroczonych. W takich przypadkach realizacja rozpoczyna się odpowiednio po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia o przyznaniu finansowania przez zewnętrznego operatora lub po indywidualnym ustaleniu i zaakceptowaniu warunków płatności odroczonej. Faktury VAT są wysyłane przesyłką kurierską, bądź mailowo wraz z Towarem lub wydawane Klientowi w razie odbioru osobistego.

 

§ 6. Gwarancja i Odpowiedzialność

1. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, wynikająca z przepisów Kodeksu cywilnego, zostaje wyłączona na zasadzie art. 558§1 k.c. Procedura rozpatrzenia reklamacji w takim przypadku wynika z dokumentu Gwarancji lub Warunków Gwarancji zamieszczonych na stronie www.

2. Jeżeli zgłoszenie reklamacyjne z tytułu gwarancji lub niezgodności Towaru z umową okaże się nieuzasadnione, Sprzedawca ma prawo obciążyć Klienta kosztami związanymi z weryfikacją zgłoszenia, w tym kosztami transportu Towaru, ekspertyz, oględzin oraz pracy serwisu. O szacowanych kosztach weryfikacji Klient zostanie poinformowany przed podjęciem działań weryfikacyjnych.

3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży jest ograniczona do wysokości faktycznie poniesionych przez Klienta strat (szkody rzeczywistej), z wyłączeniem utraconych korzyści (lucrum cessans), chyba że szkoda została wyrządzona z winy umyślnej Sprzedawcy. Maksymalna odpowiedzialność Sprzedawcy w każdym przypadku ograniczona jest do wysokości ceny zapłaconej przez Klienta za dany Towar.

 

§ 7. Zwroty Towaru

1. Zwrot Towaru, z wyjątkiem uprawnień wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów, możliwy jest wyłącznie za uprzednio wyrażoną przez Sprzedającego zgodą.

2. W przypadku zwrotu Towaru może zostać pobrana opłata manipulacyjna w wysokości 2% wartości zwracanego Towaru, celem pokrycia kosztów związanych z obsługą zwrotu.

3. Koszty przesłania zwracanego Towaru do Sprzedającego lub pod inny wskazany przez niego adres ponosi Klient.

4. Zwracany Towar winien być sprawny, kompletny i nieużywany, a także zapakowany w oryginalne opakowanie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zbadania zwracanego Sprzętu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, braków lub śladów używania – zwrot nie zostanie przyjęty, a Klient zobowiązany jest do odbioru Towaru na własny koszt.

 

§ 8. Postanowienia Końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami Handlowymi oraz Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszych Warunków Handlowych. Zmiana staje się skuteczna w terminie 7 dni od daty poinformowania o zmianie na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Zakupy, których realizacja rozpoczęła się przed wejściem w życie nowych Warunków Handlowych, będą realizowane według zasad poprzedniej wersji.

3. Wszelkie spory powstałe na tle realizacji Umów Sprzedaży zawieranych ze Sprzedawcą, w których Klientem jest Przedsiębiorca lub Podmiot Publiczny, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.